isn't it ???

isn't it ???

5.10.06

Τι πρέπει να μάθουν οι δάσκαλοι....

Τώρα τελευταία χτυπάω κάτι επιτυχίες στη ζωή μου που τρίβω τα μάτια μου. Μία από αυτές σημειώθηκε σήμερα. Διάλεξα την σωστή μέρα να κατέβω Σύνταγμα για να ψωνίσω κάτι το οποίο κάλλιστα μπορούσε να περιμένει και δυο βδομάδες…
Σήμερα που το κέντρο είχε παραλύσει για άλλη μια φορά, η δικιά σου πήγαινε κουνιστή καμαρωτή στην Ερμού. Βέβαια έπρεπε να διασχίσω το πλήθος με τα πλακάτ τα πανό και τις ντουντούκες για να φτάσω στον προορισμό μου. Το έκανα και αυτό με αποτέλεσμα το βουητό στα αυτιά μου δυο ώρες μετά να επιμένει.
Την γνώμη μου για την απεργία των εκπαιδευτικών την έχω διατυπώσει και στο παρελθόν. Να μην τα ξαναλέμε. Άλλωστε συζητιέται παντού. Εγώ μόνο μια απορία έχω και την έχω με αφορμή ένα πανό στο οποίο αναφερόταν πως ο μισθός του δάσκαλου στην Ελλάδα είναι ο δεύτερος χαμηλότερος στην ΕΕ. Κάτω από την Ελλάδα η Πορτογαλία (που πάντως, βασικό μισθό ανειδίκευτου εργάτη έχει επίσης μικρότερο από ‘μας), πρώτες οι Βρυξέλλες. Και σκέφτηκα... Ωραία έχετε πολλές επιλογές. Αρκετές χώρες σας προσφέρουν πολλά περισσότερα από την δική μας. Βουρ στον πατσά λοιπόν ποιος σας κρατάει?. Τα σύνορα είναι ανοιχτά, μόνο με την ταυτότητά σου μπορείς να πας να ζήσεις όπου νομίζεις εσύ καλύτερα. Ποιος σε εμποδίζει, μορφωμένο άνθρωπο κιόλας? Μόνο άκου και τούτο. Μην πας στην Αλβανία . Το λέω έτσι , παρόλο που δεν είναι στην ΕΕ. Εκεί οι δάσκαλοι πεινάνε. Μάλιστα πολλοί από αυτούς έχουν έρθει στην Ελλάδα να βρούνε δουλειά. Όχι φυσικά σαν δάσκαλοι. Σαν εργάτες. Σε οτιδήποτε. Και δυο από αυτούς δουλεύουν στον πατέρα μου. Μεροκάματο σε μάντρα. Και λένε και ευχαριστώ για 20 ευρώ την ημέρα. Και αυτοί έχουν σπουδάσει. Και αυτοί έχουν πτυχίο. Δε είναι τόσο αξιόλογο όσο των δικών μας? Αυτό δε μπορώ να το απαντήσω. Οι ίδιοι πάντως είναι πολύ αξιόλογοι, το ίδιο και οι οικογένειές τους. Για δάσκαλοι ξεκίνησαν κι εκείνοι, αλλά η ανάγκη τους έκανε χειρώνακτες. Κι αν αισθάνονται ότι «ξέπεσαν», πάντως δεν το δείχνουν. Περήφανοι δείχνουν να είναι, που μπορούν, με τη δουλειά τους, να μεγαλώνουν τα παιδιά τους υπό καλύτερες συνθήκες απ’ ότι μεγάλωσαν οι ίδιοι. Τι τα θέλετε, άλλωστε; Η ανάγκη σε αναγκάζει να κάνεις πολλά πράγματα. Η ανάγκη σου δίνει και τις ευκαιρίες. Στο χέρι σου είναι αν θα τις εκμεταλλευτείς ή όχι.
Και εμένα που γράφω όλα αυτά, ο μισθός μου στην Αγγλία , την Γαλλία το Λουξεμβούργο θα ήταν τριπλάσιος, το ξέρω, αλλά εγώ δεν θέλω να ζήσω άλλού. Θέλω να μείνω εδώ που γεννήθηκα, μεγάλωσα, σπούδασα. Γι’ αυτό και δεν παραπονιέμαι. Κάνω δυο και τρεις δουλειές ώστε να βγάζω αυτά που θέλω. Και τα βγάζω. Γιατί έτσι είναι. Οποίος θέλει να δουλέψει, δουλεύει και πληρώνεται. Η δουλεία έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί . Όποιος δεν θέλει …βρίσκει δικαιολογίες και φωνασκεί.

12 σχόλια:

ονειροπόλος πάνθηρ... είπε...

Πες τα χρυσόστομη!!!!!!Πες τα γιατί τα λέω εγώ και μου λένε ότι "χάλασα" τα χρόνια που ήμουν έξω.....μόνο που τα λεώ 14 χρόνια τώρα που κολάω ένσημα!!!
Δεν έχω διαβάσει το post σου για την απεργία αλλά θέλω να πω ένα πράγμα μόνο(και σβήσε το comment αν το παρατραβάω).
Ζητάνε 1400€ καθαρά σαν μισθό.....δουλεύοντας περίπου 20 ώρες τη βδομάδα?....ΔΗΛΑΔΗ γαμώ τη πουτάνα μου εγώ που δουλεύω 50 ώρες τη βδομάδα και με διάφορα άλλα προσόντα π΄΄οσα θα έπρεπε να πάρω??????
Αει στο διάολο πια............όλοι πήγαμε σχολείο και ξέρουμε ότι ούτε το 20% δεν έγιναν καθηγητές και δάσκαλοι γιατί αγαπούσαν τη παιδαγωγική επιστήμη και τα παιδιά!!!!!!Οι περισσότεροι κατέληξαν εκεί γιατί ήταν τεμπέληδες να κάνουν οτιδήποτε άλλο και κρύφτηκαν στο Δημόσιο!!!!
Γαμώ το μπελά μου.....όλο οι άλλοι μας φταίνε σ'αυτή τη χώρα!!!!!!

Συγνώμη ρε γοβίτσα μου.....αλλά αυτά τα θέματα είναι το "κακό κουμπί μου".....σβήσε με αν νομίζεις...no harm feelings μεταξύ μας!!

nat είπε...

Επίσης υπάρχουν και εργαζόμενοι με καναδυό πτυχία & μεταπτυχιακό που "βολεύονται" με 700 ευρω καθαρά στον ιδιωτικό τομεα και τους πηδανε με υπερωρίες και σ/κ
αλλα ο καθένας ζητάει όσα του λείπουν....

nat είπε...

Επίσης υπάρχουν και εργαζόμενοι με καναδυό πτυχία & μεταπτυχιακό που "βολεύονται" με 700 ευρω καθαρά στον ιδιωτικό τομεα και τους πηδανε με υπερωρίες και σ/κ
αλλα ο καθένας ζητάει όσα του λείπουν....

srm1033 είπε...

Απαντώ και στους δυο με ένα κομμάτι απο το προηγούμενο ποστ...
"Κάπου εκεί ακούω το σύνθημα και μου ‘ρχεται κόλπος. Δεν το θυμάμαι ακριβώς αλλά μεταξύ άλλων έλεγε ότι διεκδικούν –οι εκπαιδευτικοί- κατώτερο μισθό για νεοδιοριζόμενο 1400 ευρώ καθαρά!!!

Τι λέτε ρε???? Τα είχατε και από την μάνα σας τα 1400 ευρώ καθαρά?. Εσείς που δουλεύετε μόνο 9 μήνες το χρόνο , 5 μέρες την εβδομάδα ή και λιγότερες, 5 ώρες την ημέρα ή και λιγότερες και κάθεστε από 15 μέρες Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά θέλετε πρώτο μισθό 1400 γιούρος καθαρά? Που ζείτε? Στην Ελλάδα ζείτε το έχετε καταλάβει?. Πήγαινε στις Βρυξέλλες δάσκαλε να διδάξεις και εκεί ζήτα και 2000. Εδώ όμως μην λες τέτοια αστεία γιατί υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν δεν ξύνουν τα απαυτά τους όπως πολλοί από εσάς , κοντεύουν να βγουν στη σύνταξη και 1400 ευρώ δε έχουν πιάσει ποτέ στα χέρια τους. Και μην μου πεις ότι εσύ σπούδασες γιατί ξέρω πολλούς που σπούδασαν πραγματικά, με διδακτορικά, διατριβές , μελέτες , δημοσιεύσεις , πολύ διάβασμα και παραμένουν άνεργοι ή τυλίγουν σουβλάκια.

Θα μου πεις και τι φταις εσύ … Θα σου πώ και τι φταίω εγώ που μου κλείνεις το κέντρο όποτε σου καυλώσει να διαμαρτυρηθείς. Θες διαμαρτυρία? Κάνε απεργία πείνας σε μια γωνιά χωρίς να μου πρήζεις εμένα τα παπάρια την ώρα που πάω να βγάλω το μεροκάματο των πολύ λιγότερων γιούρος από αυτά που εσύ ζητάς για τον εαυτό σου."

Νομίζω οτι σας έχω καλύψει και χαίρομαι που δεν σκέφτομαι έτσι μόνο εγώ..

ονειροπόλος πάνθηρ... είπε...

H convinsed είναι ατσίδα,
και τα λέει όλα χύμα,
στις εκλογές θα τη ψηφίσω,
τους δασκάλους να διαλύσω!

Πω πω και πάω πάλι τώρα σε "ανάλογο happening"!
Ε ρε γέλια........

ονειροπόλος πάνθηρ... είπε...

....άκου 1400€????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
αει σιχτήρ....το σκέφτομαι και τσαντίζομαι ε?
γκρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ

Jason είπε...

Απαράδεκτα πράγματα.
Μόλις προλάβω θα φτιάξω κι εγώ ένα post να τους ξεχέσω.
Ζητάνε 1400 ευρώ σε μια εποχή που πολύς κόσμος πεινάει και σε μια εποχή που η κυνέρνηση είναι σε απόγνωση ψάχνοντας χρήματα. Η απεργία, επίσης, είναι 100% καταχρηστική και γενικώς μου έρχεται να ξεράσω με όλο αυτό το σκηνικό.
Απ' την άλλη, η κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί για να οξύνει την κατάσταση, με ατυχέστατες δηλώσεις και με την ίδια την πολιτική της ανυπαρξία, και έτσι αυτή η κατάσταση μόνο σε καλό δεν καταλήγει.

srm1033 είπε...

Να σου πω κάτι ρε jason? ποιος την χέζει την κυβέρνηση και την κάθε κυβέρνηση. Πότε έκανε κάτι μια κυβέρνηση για σένα? εγώ πάντως για μένα δεν θυμάμαι ποτέ. Είναι όλοι μια από τα ίδια. Τους απασχολούν άλλα πράγματα εντελώς διαφορετικά από αυτά που απασχολούν εμένα και σένα. Εγώ ξέρω δυο πράγματα απλά. Δουλεύεις -τρως, δεν δουλεύεις-πεινάς. Γίνομαι έξω φρενών βλέποντας δημόσιους υπαλλήλους και δη δασκάλους που βρέξει χιονίσει πρώτη του μήνα έχουν το φακελάκι με το μισθό στην τσέπη να βγαίνουν και να προκαλούν με αυτόν τον τρόπο. Αν δεν τους αρέσει το δημόσιο να περάσουν στον ιδιωτικό τομέα να δούμε τα προσόντα τους και τις αντοχές τους. Δεν ξέρουν οι θλιβεροί τι σημαίνει να έχει πάει ο μήνας 15 και 20 και να μην έχεις πληρωθεί και να μην ξέρεις πότε και αν θα πληρωθείς. Να μην έχεις λεφτά ούτε για το εισιτήριο του λεωφορείου για να πας στην δουλειά αλλά να πρέπει να πας γιατί αν δεν πας θα χάσεις και αυτά που έχεις δουλέψει. Ξέρεις πόσα χρόνια ζω τέτοιες καταστάσεις? Και πίστεψε με και εγώ σπούδασα και μεταπτυχιακό έκανα και πολύ πιο ζόρικα από έναν δάσκαλο. Και θα μπορούσα αυτή την στιγμή να είμαι στην θέση τους. Αλλά εγώ μάλλον έχω π@π@ρια. Γιατί και πτυχίο χημικού πήρα και είπα όχι ρε συ αφού δεν το γουστάρεις μην το κάνεις. Δεν έχεις μεταδοτικότητα δεν έχεις και υπομονή, δεν κάνεις για καθηγήτρια. Τί χρωστάνε τα παιδάκια να σε τρώνε στην μάπα? Και κάνω αυτό που γουστάρω. Και δε παραπονιέμαι. Και άμα δεν μου αρέσει αυτό που κάνω σηκώνομαι και φεύγω, όπως έκανα πριν 3 μήνες από την τελευταία μου δουλειά. Πάλι για μένα μιλάω γμτ.Sorry.

Jason είπε...

Το έφτιαξα τελικά.
Σημασία δεν έχει τι έκανε ποτέ η κυβέρνηση. Σημασία έχει ότι κάτι πρέπει να λειτουργεί στην τελική. Και αν έχουμε να κάνουμε με έναν κλάδο ανεύθυνο και προκλητικό, τότε σίγουρα πρέπει να βάλει κάποιος τα πράγματα στη θέση τους. Λυπάμαι πολύ που αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί ούτε καν να τα προσεγγίσει, πόσο μάλλον να τα βάλει στη θέση τους. Το θέμα είναι ότι ακόμα κι όταν θες να κάνεις την πάπια, καν' την σωστά. Δεν μπορεί να βγαίνει ο Αντώναρος και να λέει "δεν ζητάνε μόνο 45%, ζητάνε 47,5!!!" ή ο Πολύδωρας και να λέει ότι "δεν ήταν σιδηρογροθιά, ήταν κρίκος" - ακόμα κι αν έχουν δίκιο αυτό δεν είναι πολιτική. Έχουν στα χέρια τους μια πολύ λετπή κατάσταση και βάζουν τα δυνατά τους να προκαλέσουν όσο περισσότερο μπορούν για να φτάσουμε σε αδιέξοδο.

Όσο για τους δασκάλους, κι εγώ σπουδάζω ηλεκτρολόγος, ενώ θα ήταν πολύ πιο απλό να μπω με κάμποσες χιλιάδες μόρια λιγότερα στο παιδαγωγικό και να πίνω κάθε μέρα καφέ έξω εν μέσω εξεταστικής, όπως οι φίλες που στο παιδαγωγικό, και να περνάω και τα μαθήματα μετά και ούτε μεταπτυχιακό να κάνω και να έχω και τη θεσούλα μου βρέξει-χιονίσει, να πληρώνομαι καλά και να κάθομαι το μισό χρόνο και να καθαρίζω φασολάκια στην τάξη τον υπόλοιπο μισό. Και να φωνάζω κιόλας από πάνω.
Αλλά ούτε κι εγώ έχω όρεξη να κοροϊδεύω τον κόσμο και την κοινωνία και όλοι αυτοί που το κάνουν και δηλώνουν και αδικημένοι μου φαίνονται από επικίνδυνα γραφικοί ως εκνευριστικά προκλητικοί.

Αλλά είναι χαρακτηριστικό της χώρας αυτό, όσο κι αν δε μου αρέσει να αντιμτωπίζω τίποτα έτσι.
Εγώ θα κοιάω τη δουλειά μου. Και απλώς θα βρίζω, και με το δίκιο μου, αυτούς που νομίζουν ότι μας δουλεύουν κιόλας.

srm1033 είπε...

Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου jason :)))
το θέμα παιδιά είναι οτι εμείς βρίσκουμε την άκρη, οι άλλοι πάντα ψαχνονται...

ονειροπόλος πάνθηρ... είπε...

καμιά φορά απορώ πάντως....πως καταντήσαμε σα λαός να είμαστε τόσο μίζεροι και δειλοί να δούμε τη πραγματικότητα και να δουλέψουμε!!!!!
....διάβαζα σε ένα βιβλίο για την πολιτική ιστορία της νεότερης Ελλάδας ότι ο "αυτός ο τρόπος ζωής της πλειοψηφίας των ελλήνων, δηλαδή εξαρτώμενοι από τους πολιτικούς και τα ρουσφέτια τους,
μη ουσιαστική θέληση για αξιοκρατεία και συνεχή αύξηση των απαιτήσεων είναι κατάλοιπο από την Οθομανική κυριαρχία"".......ίσως....

dimitris είπε...

ΛΙΓΟ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ
1. το οτι υπαρχουν χειροτερες καταστασεις δεν σημαινει οτι καθε κλαδος δεν μπορει να παλευει για το καλυτερο . Το μετρο συγκρισης δεν ειναι το χειροτερο αλλα το καλυτερο.
2.μπορει και συμφωνω οτι καποιοι πολιτικοι να ειναι διεφθαρμενοι /τεμπεληδες κλπ ΑΛΛΑ δεν ειναι ολοι και στο βαθμο που συμφωνουμε ΟΛΟΙ οτι το καλυτερο συστημα ειναι η ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και οχι τα κομματικα σταλινικα καθεστωτα ή οι χουντες των στρατιωτικων ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΜΕ 300 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ .ΚΑΙ μαλιστα σημαντικο στοιχειο δημοκρατιας ειναι η δυνατοτητα ανακλησης της εμπιστοσυνης που τους δινουμε ανα 4ετια .το αν ειναι ολα αυτα που περιγραφουμε ευθυνομαστε εμεις που τους ψηφιζουμε καταρχήν ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ (η σιωπη ειναι συνενοχή)
3.ΟΙ δασκαλοι εχουν δικαιωμα να διεκδΗκησουν καλυτερες αποδοχές (οπως καθε εργαζομενος ) Το ερωτημα μου προς τους δασκαλους (και προς του Δημοσιους υπαλληλους ευρυτερα ) ειναι ΝΑ ΣΑΣ ΠΛΗΡΩΣΩ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ .ΤΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ?
====
ΕΓΩ που εργαζομαι στον ιδιωτικο τομεα καθε χρονο οταν εχω πιασει τους στοχους μου και αξιλογηθω θετικα απο τον εργοδοτη μου θα ζητήσω αυξηση/ παροχές /καλυτερο μπονους / κλπ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΙΟ ΣΤΟΧΟ ΠΙΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΜΕΘΟΔΟ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ?
==
νομίζω οτι εκει πρεπει να συγκεντρωθει η κριτηκή μας και οχι σε ατυχεις συγκρισεις με αλλους κλάδους κλπ
Οσο γαι την Κυβερνηση πραγαμτικα αναρωτιεμαι αν παραγματι ειναι τοσο χαλια η Οικονομια (που πριν τις εκλογες αλλα φυσικα ελεγε) πως αναθεωρει κατα 25% το ΑΕΠ ?